Першим прикладом української електронної музики який я знаю – платівка джаз-рокових синтезаторих варіацій на український фольклор Electro-Nova – Ukrainian видана в Америці 1975 року. Це майже зовсім не нагадує танцювальну музику в сучасному розумінні, хіба чуємо синтезатори всупереч традиційному звучанню. Але наші тіла потребують більше басу під час танцю. І з середини 70х років 20го сторіччя звукозаписуючі компанії починають уважно прислухатись до діджеїв і вимог танцполу. Важливим інструментом розповсюдження танцювальної музики став так званий 12-inch Single. Тобто на сторону 12’’ платівки записувалась одна пісня, а весь простір поверхні платівки займали канавки більшої ширини, ніж на записах альбомів. Це збільшувало динамічний діапазон, робило запис більш гучним та відчутно додавало басу. Тобто поки в нас партія регулювала розваги і мистецтво, натомість у цивілізованому світі танцювальна музика вже змінювала звукозаписуючу індустрію. У нас такі діджейські платівки не вироблялись і не продавались, а домінував схвалений партією обмежений формат пісні побудованій у «куплетній музичній формі». Тому перший український танцпольний трек (в сучасному розумінні) з‘явився не в Україні, а в Америці. Мова йде про дванадцятку Oleksa And Sonyashnyk де на першій стороні маємо диско-трек The Kozak, другу сторону займає англомовна балада The Wind And The Rain. Козаки – це вже не пісня, а інструментальний діско-бенгер максимально адаптований для танцполу та діджейського використання. Містить декілька тактів барабанного біту без решти інструментів на початку і вкінці. Це є своєрідним компліментом діджею: адже такі треки міксувати по темпу з іншими треками набагато зручніше. За структурою воно більш нагадує дабові версії диско-гітів. Тут постійні повтори межують с барабанними брейками. Живий фанковий бас і духові складають кістяк разом із класичним 4Х4 діско-бітом. Латинські перкусії смачно додають перцю. Людський голос ми чуємо двічі у брейках і він обмежується двома фразами: спочатку хор рахує до трьох, а другий раз після рахунку вигукується фраза «українські козаки». Звісно цей формат був далекий від совєтської пісні. Музиканти не піддавались тиску цензури. Могли слухати і грати те, що ім хотілося. На музику скоріш вплинуло вируюче навколо клубне життя та танцювальні радіостанції кінця 70х. Адже Нью Йорк, Філадельфія, Чікаго, Детройт та інші міста видавали масу танцювальної музики в той час, а діджеїли наприклад Larry Levan та Frenkie Knuckles. Над аранжуванням «Козаків» працював продюсер із Нью Джерсі Franke Previte, який пізніше став відомий завдяки гіту “(I’ve Had) The Time Of My Life” для стрічки Dirty Dancing” .
Якщо бажаєте підтримати роботу сайту та мою діяльність, можете переказати будь яку суму на картку Моно або Приват.За будь який донат за бажанням можете отримати лінк на мої невидані, або деякі видані треки. Для цього треба написати на пошту waxntalks@gmail.com повідомлення з темою DEMOLINK
Дяка всім